PREMIERA 23 września 2024 roku

Wydawnictwo PWN, Warszawa wrzesień 2024

Ekonomia racjonalnych zachowań.
O oswajaniu współczesnego człowieka.

O książce:

Żyjemy w czasach, w których niepewność i nieprzewidywalność stały się powietrzem nas otaczającym. W konsekwencji zmieniliśmy nasze zachowania i oswajamy tę niepewność zarówno w świecie pracy, jak i sferze prywatnej, bo sami czujemy jak globalne zmiany na nas wpłynęły i wciąż wpływają. Autor wprowadza nas w zrozumienie tego, co nazywamy oswajaniem siebie i innych a co za tym idzie tej niepewnej i nieprzewidywalnej rzeczywistości.

Każdy z nas jakoś się zachowuje, podobnie jak każdy z nas jakoś oddycha. Co wpływa na to, jak się zachowujemy? Co powoduje, że nasze zachowania potrafimy różnicować w zależności od sytuacji, kontekstu? Jak to się dzieje, że zdarza nam się jedno myśleć, a coś innego robić? Kiedy nasze zachowania są racjonalne a kiedy znacznie bardziej emocjonalne lub ograniczone poznawczo? Jak zachowujemy się w Internecie i w social mediach? Jak praca zdalna zmieniła nasze zachowania profesjonalne? Jak marketing i sprzedaż zmieniają nasze zachowania i uczą nas nawyków a nie zawsze tego chcemy? Jak wprowadzamy zmiany w firmach, by stymulowały jednak do pożądanych zachowań?

Autor przenikliwie opisuje skąd płyną źródła naszych zachowań oraz jaką drogę przemierzają one w toku mijanych na co dzień sytuacji i kontekstów. Jak się do nas przyklejają oraz co z tym w konsekwencji robimy. Wbrew pozorom to każdy z nas jest na swój sposób ekonomem własnego zachowania co oznacza, że oswajamy siebie i innych, a o tym jak to robimy oraz jak możemy robić to lepiej znajdziesz w „Ekonomii racjonalnych zachowań”.

Dzięki lekturze tej książki poznasz:

  • współczesne zastosowanie nauk o zachowaniach zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym (od behawioryzmu Skinnera, przez ekonomię behawioralną Thalera do ekonomii zachowania),
  • jak czytać wyniki badań naukowych w tym obszarze oraz jak zastosować wnioski w praktyce,
  • modele pozwalające na wprowadzanie zmian behawioralnych w biznesie ze szczególnym uwzględnieniem przejrzystości oraz wysokich standardów osobistych wobec Pracowników i Menedżerów,
  • czynniki odpowiadające za jakość naszych zachowań oraz opcje, dzięki którym można nad nimi pracować.

Rekomendacje i recenzje:

„Nowa książka Grzegorza Radłowskiego ze wszech miar zasługuje na uwagę i szeroki odbiór w świecie liderów, menedżerów, psychologów biznesu i ekspertów od rozwoju potencjału ludzkiego w organizacjach, coachów i mentorów. Jej lektura nie tylko pogłębia nasze zrozumienie mechanizmów ludzkiego zachowania we współczesnych, pełnych niepewności i turbulentnych czasach, lecz także daje praktyczny, aplikowalny model ekonomii racjonalnych zachowań, dzięki któremu możemy wspólnie podnosić jakość naszego życia i o nią dbać. Osobiście zachwyca mnie cross-dyscyplinarność w podejściu autora do tego tematu i tak bliskie mi łączenie perspektyw wielu nauk społecznych: od… przez… do… psychologii, antropologii, ekonomii behawioralnej, genetyki i etyki. Będę polecać tę książkę zarówno w środowisku akademickim, jak i biznesowym, z którym współpracuję, aby zgodnie z przesłaniem autora zachęcać do pogłębionej refleksji: namysłu, prognozowania i rozpatrywania naszych zachowań, aby, widząc ich konsekwencje, móc świadomie dokonywać dobrych życiowych wyborów i decyzji.”
dr Lidia D. Czarkowska

Założycielka Centrum Coachingu i Mentoringu oraz kierownik studiów podyplomowych Coaching profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego, akredytowany coach, mentor i superwizor, dyrektor Instytutu Jakości Życia

„Każda książka Grzegorza Radłowskiego uczy intelektualnej pokory. Dodatkowo jest uszytą na miarę praktyka i człowieka lubiącego porządek mapą obszaru problemowego. Ale ta ma jeszcze coś wyjątkowego. Uprzejmie proszę przeczytać z uwagą dedykacje.”
dr Paweł Fortuna

Psycholog biznesu, trener, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Psychologii KUL, autor bestsellerowych książek dla ludzi biznesu

„Kompendium rzetelnej wiedzy o mechanizmach zachowania. Uznanie tego, co indywidualne, i jednocześnie trafne wskazanie tego, co uniwersalne. Książka napisana jest nie tylko po to, by lepiej rozumieć siebie i innych, lecz także świadomie kształtować zachowania. Intencje i motywacje są ukrytym źródłem tego, jak wybieramy i co robimy. Jakkolwiek chcemy wyrazić siebie, robimy to przez zachowania. One są widoczne dla innych i ostatecznie stanowią naszą platformę oddziaływania na świat. Warto mieć jak najlepszą orientację w tym, jak to działa. Autor przychodzi tu z pomocą, dostarczając informacji, refleksji i wskazówek, przydatnych w zmianach indywidualnych i w biznesie, sprzedaży, marketingu i wielu innych dziedzinach.”
dr Joanna Heidtman

Psycholog, doradca, coach Heidtman & Piasecki, www.businessdoctors.pl

„Dr Radłowski ma dar mówienia w sposób przystępny o sprawach przebadanych naukowo. Tym razem wziął na tapet ekonomię racjonalnych zachowań. Umiejętnie łączy różne wątki z kulturoznawstwa, socjologii, ekonomii czy antropologii i ciekawie pokazuje, że świat społeczny niekoniecznie jest skonstruowany tak, jak nam się wydaje.”
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Kierownik katedry Management in Networked and Digital Societies (MINDS) w Akademii Leona Koźmińskiego, wiceprezes w latach 2023–2026 i członek korespondent Polskiej Akademii Nauk, faculty associate Berkman-Klein Center for Internet and Society, Harvard University

„Nauka bez wątpienia przeżywa złotą erę. Nigdy nie byliśmy w nią bardziej wpatrzeni, nigdy nie była lepiej finansowana i nigdy silniej nie zmieniała naszego świata. To wymusza na niemal każdym z nas zrozumienie alfabetu, który towarzyszy jej tworzeniu. Książki popularnonaukowe wydawane przez PWN ten alfabet tłumaczą. Cieszę się, że dr Grzegorz Radłowski wniósł do tego zbioru ekonomię ludzkich zachowań, tak potrzebną w obecnych czasach.”
dr Maciej Kawecki

Digital EU Ambassador, blog thisisit.edu.pl, dyrektor Centrum Innowacji Uniwersytetu WSB Merito Warszawa, prezes Instytutu Lema

„W hiperszybkim i coraz bardziej zróżnicowanym świecie nasze zachowania podlegają nieustannym zmianom – warto zatrzymać się w tym pędzie i poświęcić chwilę refleksji na uświadomienie sobie, co nami powoduje i co sprawia, że w katalogu naszych zachowań pojawiają się te zupełnie nowe, jakich nie demonstrowaliśmy jeszcze dekadę wcześniej. Jakie mechanizmy wyzwalają konkretne zachowania, jakie motywacje im towarzyszą, co powoduje, że reagujemy w taki, a nie inny sposób? Książka Grzegorza Radłowskiego pozwala nam rozgryźć zachowania swoje i innych, pojąć motywacje i mechanizmy je wyzwalające. Zacięcie naukowe autora i jego gruntowna wiedza z różnych dziedzin łączy się w niej z życiowymi, ujmującymi przykładami, dzięki czemu lektura staje się natychmiastową inspiracją do świadomego i uważnego kształtowania naszych postaw i postępowania.”
Zofia Korecka-Rejczak

Dyrektor zarządzająca Miele Italy

„To kolejna ciekawa publikacja dr. Grzegorza Radłowskiego. Może nie jest to praca naukowa – ale tylko z korzyścią dla treści i czytelników. Nawiązując do doświadczeń własnych, ale też innych mniej lub bardziej znanych osób, autor przekazuje ważne współcześnie treści, pokazuje wnioski z ciekawych publikacji i badań i podpiera się założeniami wybranych teorii, zabarwiając je warstwą popkulturową. Całość jest strawna, ale też wypełnia lukę w literaturze dotyczącej przestrzeni między rozwijaniem własnej osobowości a przywództwem i zdolnością wpływania na innych, balansując między naukowymi modelami i teoriami i ich popularnonaukową aplikacją. Koncentruje się na „ja, tu i teraz”, freudowskim id, jednak natychmiast przechodzi do ego i superego, robiąc to w bardzo nowoczesny sposób, wskazując na realne, współczesne konteksty. Autor zadaje ciekawe pytania, które łatwo odnieść do siebie, i szuka niekoniecznie uniwersalnych (gdybyż tylko takie w ogóle były!), ale wartościowych odpowiedzi. Takich, które, jeśli nie przybliżają do jednoznacznych wykładni, inspirują do dalszych poszukiwań. Już to jest wartością, dla której warto się z tą publikacją zapoznać.”
dr hab. Mikołaj Pindelski, prof. SGH

Zajmuje się badaniami i edukacją m.in. w zakresie realizacji strategii, zarządzania sprzedażą, komercjalizacją innowacji. Kierownik podyplomowych studiów Zarządzania sprzedażą w Szkole Głównej Handlowej

„Patrząc z perspektywy ponad dwudziestu pięciu lat poświęconych zarządzaniu i przewodzeniu w organizacji, nie mam najmniejszych wątpliwości, jak ważne jest budowanie modelu konkretnych działań i zachowań wobec rynku oraz interesariuszy. Deklaratywność w sferze aksjologii organizacji czy jakości jej produktów będzie miała zawsze niski poziom wiarygodności, jeśli nie pójdą za nią konkretne posunięcia i działania, namacalne i jasno widoczne dla otoczenia dowody naszych intencji. I o tym właśnie jest ta niezmiernie interesująca książka. Mnie osobiście przywołuje na myśl ukochaną frazę Sokratesa: Nie jest cnotą znać prawdę, cnotą jest wyjść na plac i jej bronić. We współczesnym świecie wojen, turbulencji i trudnych wyborów – jest to ogromnie ważne.”
Przemysław Powalacz

Prezes Zasada Group

„Próbujemy od kilku dekad lepiej poznać siebie przez to, jak kupujemy, sprzedajemy, prowadzimy transakcje, budujemy relacje. To jest przedmiotem ekonomii behawioralnej. I co? Jesteśmy racjonalni? Roztropni? Uczciwi? Życzliwi? Pomagamy sobie i wspieramy się? Budujemy lepszy świat? Czy może nadal mamy boskie technologie, ale średniowieczne instytucje i paleontologiczne emocje? (Wilson). Budda miał stwierdzić, że od „prawdziwego ja” oddzielają nas „gniew, chciwość i niewiedza”. Coś się zmieniło? Co się zmieniło? Oceńcie sami. Grzegorz wyjątkowo przenikliwie potraktował szkiełkiem i okiem materię ekonomii racjonalnych zachowań, a tego dawno u nas nie było.”
Jacek Santorski

Akademia Psychologii Przywództwa

parallax background

Wbrew pozorom to każdy z nas jest na swój sposób ekonomem własnego zachowania co oznacza, że oswajamy siebie i innych, a o tym jak to robimy oraz jak możemy robić to lepiej znajdziesz w „Ekonomii racjonalnych zachowań”.

PREMIERA 22 stycznia 2022 roku

Wydawnictwo PWN, Warszawa styczeń 2022, audiobook czyta Łukasz Borkowski

Sztuka feedbacku. Jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej?

O książce:

Użyteczna informacja zwrotna moze uczynić produkt, usługę, firmę bardziej użyteczną dla klienta a szefa/ szefową, pracownika lepszymi ludźmi dla siebie!

Udzielanie informacji zwrotnej we właściwy sposób, adekwatny zarówno do osoby, jak i okoliczności jest nie lada sztuką. W życiu codziennym wymieniamy często nieświadomie wiele podobnych komunikatów zarówno zawodowo, jak i prywatnie. W środowisku pracy okazuje się, że ta umiejętność jest jedną z kluczowych w powodzeniu całego procesu kierowania, tak firmą, jak i działem. Od jakości udzielanego feedbacku (z jęz. angielskiego informacja zwrotna) zależy wiele w obszarze współpracy i efektów pracy. System udzielania informacji zwrotnej pomiędzy menedżerem a pracownikiem wprowadziło wiele firm m.in. Netflix, Google, Aviva aczkolwiek z różnym skutkiem. Z jakim? Odpowiedź znajdziesz w tej książce.

Jako klienci bardzo często jesteśmy proszeni o udzielenie informacji zwrotnej firmom. Jako pracownicy lub kandydaci do pracy, również coraz częściej jesteśmy proszeni o informację zwrotną dla pracodawców… Feedbacki strategiczne, jak się okazuje, mogą zmieniać kierunki zaangażowania firm w określone produkty/ usługi. Również to znajdziesz na kartach tej książki.

We współczesnym świecie coraz częściej zależymy od innych ludzi… żyjemy zarówno realnie i wirtualnie w sieci relacji, o które na różne sposoby staramy się dbać np. poprzez stałe komunikowanie się, inicjowanie spotkań, rozmowę o ważnych i mniej ważnych tematach każdej ze stron relacji, choć również czasem świadomie z nich rezygnować. Kiedy potrafimy to zrobić, często to, co otrzymujemy w zamian jest bardzo wartościowe, jak wsparcie, przegadanie określonych dylematów, kiedy tego potrzeba oraz rekomendacje do innych pracodawców, klientów itp. Okazuje się również, że w środowisku pracy jest to szczególnie istotne, ponieważ umiejętności związane z ich budowaniem stają się prawdziwą, realną kompetencją. Jednak w wielu momentach szczególnie, kiedy to sami próbujemy odnaleźć się w nowym miejscu, spełniać potrzeby i oczekiwania pracodawcy, wiele zależy od… jakości informacji zwrotnej, jaką właśnie tam otrzymujemy i jaką dajemy innym.

W książce tej odnajdziesz wiele praktycznych wskazówek na temat różnych formuł feedbacku. To również wiele badań dotyczących informacji zwrotnej, czynników wpływających na to, jak jej udzielamy, jak ją odbieramy, przykładów dotyczących środowiska pracy, ale z powodzeniem do zastosowania w codziennym życiu. Okazuje się, że informacją zwrotną oddychamy… Jest jak powietrze, bo z jednej strony dzięki niej możemy się rozwijać i uczyć, z drugiej strony, możemy inspirować innych do bardziej pragmatycznych i satysfakcjonujących rozwiązań. Autor podpowiada wiele interesujących rozwiązań w tym: jaka formuła feedbacku będzie najbardziej właściwa, użyteczna, w jakiej sytuacji stosowana ma duże prawdopodobieństwo powodzenia.

Autorska a rewolucyjna formuła greenfeedbacku® czy informacja zwrotna versatile leadership® Kaplana i Kaisera to tylko jedne z bardziej dokładnie opisanych formuł w tej wyjątkowej książce. Jeśli jesteś zainteresowany/ zainteresowana tym, w jaki sposób lepiej udzielać feedbacku w Twoim zespole, jak pomóc innym rosnąć oraz ja pomóc sobie rozwijać kompetencje związane z udzielaniem informacji zwrotnej, to trening intelektualny i wprowadzenie cytowanych praktycznych aspektów tej książki pozwoli Ci to zrobić… Uczyń świat własny i innych po prostu lepszym!

Dzięki lekturze tej książki poznasz:

  • metody i formuły feedbacku do zastosowania w różnych sytuacjach,
  • badania nad użyciem feedbacku w różnych firmach i zespołach,
  • formuły z poziomu strategicznego do prowadzenia firmy dla właścicieli i zarządu,
  • formuły z poziomu operacyjnego do prowadzenia zespołów dla menedżerów,
  • formuły z poziomu indywidualnego do prowadzenia siebie w obranym kierunku w relacjach i w życiu zawodowym.

To źródło bogate w rekomendowaną i sprawdzoną w praktyce wiedzę dla dyrektorów, menedżerów, liderów oraz pracowników każdego szczebla. Zajrzyj i udaj się w podróż z informacją zwrotną i poznaj znaczenie dobrej (użytecznej) właściwej informacji zwrotnej!

Rekomendacje i recenzje:

„Rozwijanie sztuki skutecznej komunikacji obejmuje wiele złożonych aspektów – jedną z najtrudniejszych a zarazem najbardziej użytecznych umiejętności jest takie udzielanie informacji zwrotnej, które przynosi zarówno pożądaną zmianę jednocześnie budując fundament owocnej współpracy w postaci wzajemnego szacunku i zaufania. Książka Grzegorz Radłowskiego stanowi unikalny na polskim rynku przewodnik po rodzajach, zasadach i metodach efektywnego feedbacku, z którego warto regularnie korzystać. Autor kolejny raz oferuje bardzo dobry merytorycznie podręcznik, oparty na badaniach, bogaty w praktyczne narzędzia i techniki okraszony ciekawymi przykładami z życia. Serdecznie polecam tę książkę nie tylko liderom, menedżerom, specjalistom HR i trenerom biznesu, ale także wszystkim osobom gotowym do podnoszenia świadomości potęgi rozwojowego wpływu jaki poprzez dobry feedback wywieramy na siebie nawzajem.”
dr Lidia D. Czarkowska

Założycielka Centrum Coachingu i Mentoringu oraz kierownik studiów podyplomowych Coaching Profesjonalny na Akademii Leona Koźmińskiego, akredytowany coach, mentor i superwizor, dyrektor Instytutu Jakości Życia.

"Wspinacz tkwiący w ścianie wielkiej góry ma ograniczone pole widzenia. Wspierająca osoba z bazy może przez radio udzielić wielu wskazówek jak wejść na szczyt. Człowiek, który w trakcie, lub na zakończenie projektu nie otrzymał feedbacku, nie wie którą drogą iść. W tym obszarze najważniejszym pytaniem jest "jak?". Jak to robić, żeby to przyniosło efekt, jak to robić, żeby nie urazić a w angażujący sposób pokazać kierunek? Ta książka Grzegorza odpowiada na to pytanie, dlatego zachęcam do lektury. Często w firmach wkładamy dużo wysiłku w poprawienie wyniku o część procenta. Właściwy feedback może dać taki efekt, że przestaniemy walczyć o ułamki a wejdziemy na wyższy poziom."
Piotr Cieszewski

Trener przywództwa, profesjonalny mówca i wykładowca na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Maratończyk, taternik - zdobywca m.in. Mount Everest. Ambasador akcji charytatywnej Szlachetna Paczka, a także członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce. Żonaty, tata dwóch córek.

"Dobra książka to taka lektura, która kryje w sobie potencjał zmiany świata na lepsze. „Sztuka feedbacku” to dobra książka i mam nadzieję, że znajdzie drogę do menedżerów, którzy ten potencjał wyzwolą.”
Dr Paweł Fortuna

Psycholog biznesu, trener, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Psychologii KUL, autor bestsellerowych książek dla ludzi biznesu.

„Kultura feedbacku to ciągle cel liderów, którzy chcą by w prowadzonych przez nich firmach dominowała otwartość komunikacji i relacji, szacunek dla odmienności zachowań, przy jednoczesnej możliwości współpracy. Nowoczesne, różnorodne zespoły nie mogą się obejść bez swobodnie dawanego i przyjmowanego feedbacku. To właśnie feedback daje możliwość unikania skrajności, które nazywam w mojej pracy z organizacjami „nieustającym konfliktem” i „pozorną zgodą”. Dobrze, że powstała książka, która może praktycznie pomagać tym, którzy zdecydowali się na tworzenie kultury feedbacku, a którzy lubią polegać na rzetelnej wiedzy i doświadczeniu. Polecam tę szalenie ciekawą pozycję Grzegorza!”
dr Joanna Heidtman

Psycholog, socjolog, konsultant zarządzania.

„Feedback to jednocześnie jedna z najważniejszych, jak i najbardziej zaniedbywanych umiejętności w zarządzaniu. Od menedżera zespołu po członków rady nadzorczej, jest potrzebna na każdym szczeblu - w dodatku sztuka przekazywania feedbacku jest dynamicznie zależna od osoby, do której go kierujemy. Książka dr Radłowskiego świetnie w przystępny, ale umocowany w literaturze i praktyce sposób pomaga ją opanować.”
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Kierownik katedry MINDS, Akademia Leona Koźmińskiego, Członek Korespondent Polskiej Akademii Nauk, Faculty Associate Berkman-Klein Center for Internet and Society, Harvard University.

"Kultura otwartego feedbacku w firmach jest tym co powoli już wdrażamy, ale wiele pracy jeszcze przed nami. W książce Grzegorz podnosi świadomość w tym zakresie oferując systematyczny przegląd technik, jednocześnie daje wskazówki jak to zrobić. Bardzo polecam ją nie tylko liderom, menedżerom przedsiębiorcom, ale każdej osobie, która dba o swój rozwój osobisty.”
Nikolay Kirov

Partner w Kirov Strategic Negotiators i LifeEnergy.pl. Dyrektor Kozminski MBA - obszar Przywództwo i Negocjacje. Twórca „Akademii negocjacji, budowania relacji i kreowania wartości w biznesie” i studiów podyplomowych „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą i Zespołem Sprzedaży".

"Ken Blanchard powiedział kiedyś, że feedback jest śniadaniem mistrzów. Książka Grzegorza dostarcza wielu praktycznych wskazówek, jak skutecznie wprowadzić ten posiłek w dietę każdego z nas - nie tylko w świecie biznesu!"
Paweł Motyl

Jeden z czołowych europejskich ekspertów w zakresie przywództwa, podejmowania decyzji i zarządzania talentami. Executive coach w Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching. Autor bestsellerów „Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji” oraz „Świat Schrodingera”.

„Grzegorz przyzwyczaił mnie do wysokich standardów pracy z Menedżerami, Liderami… by wykonać lepiej, ale jednocześnie łatwiej to, co obieramy za cel… Zawsze dba o to w projektach, byśmy uzyskali informacje zwrotne, ale również dla siebie nawzajem, co znacząco pozwala uczyć się od siebie. W tej książce… znów to udowadnia korzystając z solidnej wiedzy, omówień przypadków, badań a do tego pierwszy raz widzę tak precyzyjną i przekrojową książkę o informacji zwrotnej. Chodzi o to byśmy oddychali więcej powietrzem, które nam służy, służy jak dobry feedback - naszemu doskonaleniu. Polecam wszystkim bez wyjątku, a Menedżerom wręcz koniecznie do przeczytania!"
Jacek Rozenek

Aktor teatralny i filmowy, trener i coach najtęższych głów biznesu, Audytorium.

„Pojęcie „feedback” często wymieniamy i odmieniamy przez wszystkie przypadki. Bo wiemy i czujemy, że jest ważny i potrzebny. Mówimy nawet, że „informacja zwrotna to dar”... Jednocześnie nie dość często umiemy z tego „daru” korzystać i udzielać tak, aby był autentycznie pomocny. Możemy to nadrobić - pomoże w tym świetna książka Grzegorza. Polecam.”
Jacek Santorski

Akademia Psychologii Przywództwa

„Kiedy obserwuję mojego klienta w procesie komunikacji, to przeważnie wracam do niego z informacją, co może zrobić, by jeszcze lepiej docierać do ludzi, być jeszcze lepiej zrozumianym. Słyszę od niego w rewanżu: „Gdybyś tego nie powiedziała, to w życiu bym tego nie zauważył”. Odpowiadam mu wtedy z otwartością i zrozumieniem: Gdyby Robert Lewandowski nie miał trenera, nie zostałby mistrzem strzelców. Książka Grzegorza pojawia się w doskonałym momencie! Czasy Covid w większości firmach to silna potrzeba empowermentu i kultury feedbacku. I robią one zawrotną karierę dlatego, że są to bardzo ważne czynniki budujące relacje w organizacjach, a jako że relacje są kluczem do zaangażowania, a co za tym idzie wyników, powrót do sztuki dawania informacji korygujących, wchodzi w złoty czas. Czym jest feedback? Na pewno nie ma nic wspólnego z krytyką, ale żeby to Państwu pokazać, opowiedzieć, unaocznić, zachęcam do książki Grzegorza, który poprzez feedback pokazuje jak w zdrowy i rozwojowy sposób możemy budować zespoły i wzajemne wsparcie.”
Aleksandra Ślifirska

CEO KOBOLD, konsultant przywództwa i marki osobistej.

parallax background

Użyteczna informacja zwrotna moze uczynić produkt, usługę, firmę bardziej użyteczną dla klienta a szefa/ szefową, pracownika lepszymi ludźmi dla siebie!

PREMIERA 20 sierpnia 2019 roku

OnePress, Gliwice sierpień 2019

Mądrość Mentoringu. Inteligencja Coachingu.
Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym i coachingowym

Książka wyróżniona w konkursie "Książka roku 2019 dla Trenera" Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu...
Była również ma liście TOP12 NA WWW.ONEPRESS.PL
"To dobra książka - otwiera perspektywę na przemiany w modelach relacji, zarządzania i sprzedaży (wczoraj ekstrawertyk, dziś ambiwertyk - to tylko jeden z wielu konkretów), inspiruje, a jednocześnie zawiera wiele elegancko uporządkowanych praktycznych wskazówek, użytecznych modeli i ćwiczeń. Polecam - nie tylko - nastawionym na rozwój ludzi, integrowanie efektywności biznesowej i wrażliwości etycznej sprzedawcom, lecz wszystkim Liderkom i Liderom nowego paradygmatu."
z recenzji: Jacek Santorski

prof. hon. Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, gdzie prowadzi Akademię Psychologii Przywództwa

By zwiększyć prawdopodobieństwo dojścia do celu...

Mentoring i coaching — oto dwie dziedziny, którym przyświeca przede wszystkim idea skuteczności nauczania w każdym aspekcie ludzkiej aktywności: od umiejętności sprzedawania, przez jazdę na rowerze, po język obcy. Menedżerów interesować będą przede wszystkim aspekty zawodowe, czyli nauka efektywnej sprzedaży i skuteczne zarządzanie zespołem handlowym.

Treść tej książki została ujęta w formie dwunastu przystanków w podróży, podczas której poznajemy metody mentoringowe i coachingowe. Stosowane nie tylko w sprzedaży — także w sporcie, sztuce i nauce, ponieważ, choć z pozoru to różne dziedziny, okazują się podobne w obszarze edukacji sukcesu.

Do udziału w tej podróży autor podręcznika zaprosił ośmiu wybitnych ekspertów, którzy wskazali mentoring i coaching nie tylko jako metodę, ale przede wszystkim jako współczesny styl nauki sprzedawania idei, pomysłów, jak również usług i produktów — w bardziej ludzki, upodmiotawiający sposób.

W tej publikacji znajdziesz wiele odwołań do wyzwań, jakim na co dzień musisz sprostać w pracy i w życiu prywatnym. Spojrzysz na nie inaczej — z perspektywy nauki własnej efektywności. Autor pokazuje, jak wykorzystać tę zmienioną perspektywę i nowoczesne metody nauczania do kształcenia profesjonalnych sprzedawców, menedżerów oraz trenerów sprzedaży.

W przystępny sposób przybliża także problemy, które mogą wystąpić podczas prowadzenia edukacji menedżerskiej, trenerskiej i szkolenia szeregowych pracowników sprzedaży.

Poznaj świat, w którym skuteczność jest matką i ojcem sukcesu. By stać się jego beneficjentem, najpierw się go naucz, a potem swoją wiedzę... przekaż innym!

parallax background

Poznaj świat, w którym skuteczność jest matką i ojcem sukcesu. By stać się jego beneficjentem, najpierw się go naucz, a potem swoją wiedzę...
przekaż innym!

AUDIOBOOK Audytorium 2018

Czyta Jacek Rozenek i Grzegorz Radłowski

Skuteczny Trening Sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje

Przesłuchasz na www.storytel.pl

Skuteczny Trening Sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje to książka o sprzedaży dla ludzi sprzedaży i nie tylko.Wśród przewag konkurencyjnych na współczesnym wolnym rynku autor zidentyfikował takie przewagi kompetencyjne, które obalają mity dotyczącego nauki - jak to nazywa - profesji sprzedaży. Dziś umiejętności sprzedaży wykorzystujemy w niezliczonej liczbie profesji - od sprzedaży pomysłu w pracy  wymagającemu szefowi, przez zawodową sprzedaż ubezpieczenia w jakże wymagającym zawodzie agenta  ubezpieczeniowego, po sprzedaż nowej strategii przez menedżera zespołowi ekspertów.

Dlatego też autor przedstawia pogłębiony opis wieloletnich doświadczeń własnych wraz z przeglądem literatury przedmiotu, efektami własnych badań oraz innych badań z rynku. W książce możemy znaleźć perspektywę autora – doktora nauk ekonomicznych, a jednocześnie wieloletniego praktyka - właściciela Instytutu zajmującego się doradztwem w obszarze wydajności działów sprzedaży i działów  operacyjnych, menedżera odpowiedzialnego w kilku korporacjach za dział szkoleń i rozwoju sprzedaży, trenera  biznesu, coach'a i wykładowcę na Akademii Leona Koźmińskiego w zakresie zarządzania zespołami sprzedaży.

                                           

Czytelnicy znajdą wnikliwy opis 8 przewag kompetencyjnych, które układają się w obraz ról profesjonalnego sprzedawcy, menedżera sprzedaży oraz trenera sprzedaży. Tę książkę czyta się jak powieść edukacyjną, bardzo praktyczną dla pracujących w sprzedaży. Tym, którzy nie pracują w sprzedaży, pozwala poznać ten świat, który każdego dnia napędza gospodarkę.

Wszyscy jesteśmy klientami różnych sprzedawców. Ważne, by byli to ludzie kompetentnie doradzający nam jako klientom – o tym właśnie jest ta książka. 

parallax background

Wszyscy jesteśmy klientami różnych sprzedawców. Ważne, by byli to ludzie kompetentnie doradzający nam jako klientom.

PREMIERA czerwiec 2018 roku

Wydanie II CeDeWu, Warszawa, czerwiec 2018

Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży

Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży - świat oczami badacza jakościowego to pozycja łącząca jakościowy opis praktyk w zarządzaniu zespołami sprzedaży z perspektywą nauk o zarządzaniu. W książce możemy znaleźć perspektywę badacza i jego obraz rytualnego zarządzania w zarządzaniu zespołami sprzedaży, uchwyconego za pomocą długotrwałych badań metodami jakościowymi, głównie w oparciu o metodę teorii ugruntowanej stosowanej dość rzadko w badaniach nad zarządzaniem.

W wyniku prowadzonych badań powstał autorski zestaw charakterystycznych elementów kultury rytualnej Menedżerów Sprzedaży, interesujący dla:

  • Teoretyka zarządzania - ze względu na szereg danych jakościowych i ich opracowania,
  • Praktyków w sprzedaży - ze względu na poznanie zróżnicowanych metod stosowanych w procesie edukacji
  • Przedstawicieli Ubezpieczeniowo-Finansowych i Menedżerów Sprzedaży.

Książka jest również kompendium, jak badania jakościowe w oparciu o teorie ugruntowaną prowadzić, co oznacza, że może służyć jako podręcznik w zakresie badań jakościowychw zarządzaniu przy użyciu teorii ugruntowanej. Opracowanie wyników badań, przeplatane głębokim rysem teoretycznym bogatym w odniesienia praktyczne oraz narracją autora, pozwala czytać tę książkę, raczej jak powieść edukacyjną aniżeli podręcznik.

parallax background

Sprzedaż transakcyjna, doradcza i przedsiębiorcza wymagają innych kompetencji od Doradców. Od Menedżerów wymagają innego stylu zarządzania oraz innego rozłożenia akcentów w codziennym nawigowaniu pracą. Rytuały w tym zakresie odgrywają rolę kluczową...

PREMIERA październik 2017

Poltext, Warszawa, październik 2017

BESTSELLER W KAT. EKONOMIA, BIZNES NA WWW.MERLIN.PL!!!

Skuteczny Trening Sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje

 
"Z Grzegorzem pracuje już wiele lat i ciągle mnie zaskakuje swoimi odkryciami w obszarze szkoleń menedżerskich i sprzedażowych. W trzymanej przez Ciebie książce łączy atrybuty niezwykle praktyczne z podejściem badawczym dla Sprzedawców, Menedżerów Sprzedaży i Trenerów tego jakże wymagającego zawodu - Sprzedawcy usług. Jego ugruntowany warsztat Badacza, Wykładowcy i Trenera, Coacha pozwala dostrzegać zależności i znaczenia, opisywane barwną narracją, powodującą, że czyta się ten poradnik lekko, dydaktycznie, co jest wielką zaletą Grzegorza nie tylko jako autora, ale również jako Trenera i Coacha zapraszającego podczas lektury tekstu do szeregu ciekawych ćwiczeń i zadań. Uczymy się przecież przez działanie a w sprzedaży w szczególności... Polecam wszystkim, zajmującym się sprzedażą, szczególnie Menedżerom i Trenerom Sprzedaży".
Jacek Rozenek 

Trener i Coach najtęższych głów biznesu, Audytorium

 
"Niezwykle ciekawa i inspirująca lektura. Połączenie osobistych refleksji i doświadczeń autora z wybranymi koncepcjami, modelami i zasadami sprzedaży i uczenia sprzedaży. Wszystko zanurzone w praktyce i odpowiedniej dawce humoru. Obowiązkowa lektura dla ludzi, którzy pełni są pasji, gotowości i/lub konieczności rozwijania ludzi w kierunku profesjonalnej sprzedaży. Grzegorz, a myślałem, że o treningu handlowym wiem już wszystko. Szczere gratulacje".
Dariusz Milczarek 

Managing Partner
Sandler Training Polska Sp. z o. o. 
Sandler Training Master Franchisee for Central Europe

 
"Grzegorz zwraca uwagę jak ważne jest w sprzedaży znajomość własnych talentów i rozwój kompetencji a w pracy szefa zespołu sprzedaży rozumienie kompetencji poszczególnych członków zespołu oraz pracy coachingowej. Świetna książka, w której Grzegorz prowadzi lekką narrację i w bardzo ciekawy sposób „łączy kropki” między różnymi koncepcjami, jednocześnie dając narzędzia do zastosowania od razu".
Nikolay Kirov

Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Kozminski Executive Business School Akademii Leona Koźmińskiego. Twórca programu studiów „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą i Zespołem Sprzedaży".

parallax background

Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży są jednym z filarów współczesnej przewagi konkurencyjnej firm sprzedaży bezpośredniej.

PREMIERA październik 2017

Wydanie I, CeDeWu, październik Warszawa 2015

Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży

 
"Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży są jednym z filarów współczesnej przewagi konkurencyjnej firm sprzedaży bezpośredniej. To poprzez rytuały w sprzedaży, kwalifikacje Sprzedawców oraz Menedżerów doprowadzają codziennie na świecie do transakcji pomiędzy firmą a klientem. Obraz ich roli został stworzony przez Autora poprzez zastosowanie badania jakościowego trwającego kilka lat, poprzez wniknięcie do społeczności badanej - Sprzedawców i Menedżerów ubezpieczeń. Bycie w społeczności i "wychodzenie na zewnątrz" by uzyskać obiektywny obraz rytualnych działań indywidualnych i zbiorowych przeplata się z metodologiczną konsekwencją i przeglądem jakościowym, co pozwala również nazwać tę pozycję rodzajem kompendium praktycznych metod jakościowych w badaniach nad zarządzaniem. Zdecydowanie polecam książkę praktykom, jak również teoretykom zarządzania".
Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Katedra Zarządzania Międzynarodowego Akademii Leona Koźmińskiego

PUBLIKACJE I WYWIADY W CZASOPISMACH:

  1. "10 cech skutecznego szefa sprzedaży, czyli magia naturalnych predyspozycji w pracy" w Szef Sprzedaży nr 60, STYCZEŃ 2022, s. 76-79 .
  2. [ klik ]
  3. "Nauka profesji w pandemii" w HR Personel Plus nr 11 , LISTOPAD 2021, s. 98-101.
  4. "7 pytań o sprzedaż" w Asy Sprzedaży nr , LIPIEC-SIERPIEŃ 2021, s. 14-17.
  5. "Dobry szef potrafi zarażać pracowników entuzjazmem" w Szef Sprzedaży nr 48, STYCZEŃ-LUTY 2020, s. 52-55.
  6. "CASE STUDY: Zamówienia nas przytłaczają. Co robić?" w Harvard Business Review Polska nr 201, LISTOPAD 2019, s. 164-168.
  7. "Dział książki polecane - Mądrość mentoringu, inteligencja coachingu. Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym i coachingowym", wydawnictwo One Press w Personel&Zarządzanie, nr 11 (356), LISTOPAD 2019.
  8. "Sprzedaż jest profesją" rozmawiała Agnieszka Zwolan w NOWA SPRZEDAŻ. Dwumiesięcznik o skutecznej sprzedaży, WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2019, s. 80-81.
  9. "Premiery - Mądrość mentoringu, inteligencja coachingu. Sprzedaż i skuteczność menedżerska w stylu mentoringowym i coachingowym" , wydawnictwo One Press w BENEFIT, WRZESIEŃ 2019
  10. "Sekret sukcesu? Zespół w 100% zaangażowany w z zmiany" z Katarzyną Siekańską z Harvard Business Review Polska w dziale ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO w [ klik ], MAJ 2019
  11. "Metody coachingowe i mentoringowe wykorzystywane w systemowym podejściu do zarządzania zespołami sprzedaży" w COACHING REVIEW. Rocznik Centrum Coachingu Akademii Leona Koźmińskiego 2018, s. 143-157.
  12. "Skuteczny trening sprzedaży w dziale Warto przeczytać" w NOWA SPRZEDAŻ, STYCZEŃ-LUTY 2018, s. 9.
  13. "Sprzedaż dla kompetentnych i utalentowanych" z Aleksandrą Wysocką w GAZETA UBEZPIECZENIOWA, PAŹDZIERNIK 2017, s. 19.
  14. "Jak włączyć wideo do komunikacji z pracownikami?" - okiem eksperta w Harvard Business Review Polska w dziale ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO w [ klik ], MAJ 2017
  15. "Zarządzanie wiedzą" rozmawiała Beata Pałac w KZA EXPRESS, PAŹDZIERNIK 2015, s. 56-61.
  16. "Zachowania organizacyjne i rytuały menedżerów dystrybucji w kulturze coachingu" w COACHING REVIEW. Rocznik Centrum Coachingu Akademii Leona Koźmińskiego 2013, s. 82-105.
  17. "Chwytaj dzień. Droga do pracy" z Natalią Szostak w SLOW. No.4 PAŹDZIERNIK - LISTOPAD 2012, s. 94-95.

SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ